Marketing firmy na pierwszym miejscu

W odpowiednim zarządzaniu relacjami z klientem warto brać pod uwagę różne sposoby nagradzania za owocną współpracę i wspólną realizację celów firmy. Dzięki temu będziemy mogli podtrzymać relacje i jednocześnie zadbać o pozytywny wizerunek naszej firmy. A przy okazji, jeśli dobrze to rozegramy, uda nam się również zyskać dodatkową reklamę. Dlatego wino dla klientów, czy kontrahentów jest coraz bardziej popularne. Zwłaszcza, jeśli przybiera spersonalizowane formy i pomaga nam dbać o marketing miejsca pracy. Dobrym pomysłem jest wino zamknięte w specjalnej skrzynce z wygrawerowanym lub naklejonym logo firmy.

Jeśli będzie estetycznie wyglądało i ozdobi je ciekawa sentencja, może stać przez dłuższy czas w biurze klienta zapewniając nam darmową reklamę i polepszając wizerunek firmy. Innym pomysłem są specjalnie drukowane etykiety. Niestety, prócz oczywistych korzyści pojawiają się również problemy związane z przekazaniem takiego podarunku. Zakupiona skrzynka wina nie może zostać ujęta w kosztach podatkowych, często prezent przekracza również pewną kwotę i musi zostać naliczony podatek VAT i wystawiona faktura wewnętrzna. Okazuje się więc, że z pozoru prosty prezent niesie ze sobą bardzo duże problemy związane z papierkową robotą i finansami firmy. Również klient musi uznać prezent w postaci wina za przychód, rozliczany jako przychód ulegający opodatkowaniu.

Czasami więc lepiej zastanowić się nad tym, czy rzeczywiście dobre wino będzie dla naszych kontrahentów najodpowiedniejszym i najwygodniejszym prezentem.